Bazaltowa wyspa, rzeźba,Tomasz Boruch, artysta, malarz, rzeźbiarz, marmur

RZEŹBA W BAZALCIE

Ostatnimi czasy udało mi się dzięki życzliwości właścicielki firmy Bazalt w Rzeszowie zdobyć kilka interesujących kamieni w tym między innymi dwa bloki bazaltu. 

Bazalt jest bardzo ciekawą skałą choć niełatwą w obróbce i raczej trudną do wypolerowania jak marmur ze względu na swoją strukturę. Mimo to uważam go za wspaniały materiał na rzeźbę ze względu na swój kolor i małą ilość wtrąceń.

Ze względu na pracochłonność oraz brak wolnego czasu długo przymierzałem się do zmierzenia z tym materiałem, ale udało się. Wczoraj korzystając z ładnej pogody zebrałem się w końcu do pracy. Cztery godziny zajęło mi wstępne obrobienie materiału, a dzisiaj kolejne cztery szlifowanie do uzyskania połysku. Przy szlifowaniu poszedłem trochę na łatwiznę i przeszedłem od razu z papieru 380 na 1200, ale efekt wyszedł zadowalający.

Sama rzeźba jest totalnie spontaniczna. Ze względu na niewielkie wymiary ok. 30 cm wysokości jak zwykle wyszedłem z założenia, że to kształt posiadanego materiału sam nasunie mi pomysł, a jaki wyszedł efekt końcowy sami oceńcie.

Skomentuj

